nieuwe huisbewoners - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Kyra Waterlander - WaarBenJij.nu nieuwe huisbewoners - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Kyra Waterlander - WaarBenJij.nu

nieuwe huisbewoners

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

16 April 2016 | Aruba, Oranjestad

Bon dia!

Zoals beloofd zouden we ook schrijven wanneer het even minder gaat. Ik heb met Pasen even flink heimwee gehad. We hebben bij mijn ouders altijd een paasbrunch en dit was de eerste keer dat we er niet bij konden zijn.
Het wordt creatief feestdagen vieren. In juli paasbrunch en verstoppen we gewoon nog wat paaseieren haha. We zullen ook niet elke kerst in NL zijn dus dan doen we kerstdiner op de 50ste en 51ste kerstdag!
Maar goed even ik ben de mentale dip weer te boven. En ben nu een fysieke dip in gedoken. Samen met Jurre. We hebben een lichte vorm van de griepepidemie die op Aruba rondgaat. Wat betekend keelpijn en veel hoesten en vooral geen energie. Maar heb deze week wel voor de klas gestaan waardoor ik geen stem meer over heb. Volgende week ben ik weer van plan te gaan pieken. ik verheug me erop dat er niks meer geregeld hoeft te worden en dat we ons droomhuis hebben gevonden. Dan ga ik me oriënteren op sporten en zingmogelijkheden! Ben wel al 2 keer naar zumba geweest met een collega van Dirk. Zumba betekend hier 2 keer zo snel en veel. Ik heb nog noooiiit zo veel gezweten, gezwoten of hoe je het ook maar schrijft. De locatie was deels in de buitenlucht en er stond bijna geen wind. Ik wist de dagen erna weer even waar al mijn spieren zaten, pfff.

Ondertussen zijn wij elke week 1 of 2 huizen aan het bekijken. Daar later meer over. Want ik zal de kids gereed maken voor Jurre zijn zwemles. Hij is gestart bij zwemschool Nemo in de ZEE. Vandaag de 4e keer. Jurre heeft de eerste 10 heel hard gebruld maar vond het daarna toch stiekem wel leuk. Foto's volgen!

We zijn inmiddels twee huisbewoners rijker. We wilden op Aruba een hond erbij. Een ouder pup. Dus we zijn naar het assiel gegaan om er een te redden. We zijn echter thuis gekomen met 2 jonge puppies. puppie omdat de oudere pups zo speels waren en yorian en Sylvan bang maakten. 2 omdat we niet konden kiezen en we het niet over ons hart konden verkrijgen....en ach het leven is toch buiten in een grote tuin!
Sasha is een straatmix, typisch arubaanse hond die gelijk met haar guitige kop en kwispel staartje op mij af kwam. Ze is 3 mnd. Sassy, vonden we geen mooie naam, hebben we Sylke genoemd en is een kruising collie/stabij wat we altijd al graag wilden. Laat er nou net een nestje de dag ervoor te zijn gevonden. Moet zo zijn toch? 2 mnd nog maar. Ja je hoort het wel ik probeer het goed te praten haha. We hebben geen spijt hoor maar het betekend wel zindelijk maken en opvoeden! Ze vermaken zich overigens prima met z'n tweetjes rollend over de grond!


Hopelijk alles goed met iedereen?!! Zagen al mooie lente foto's voorbij komen tussen de regendagen door! Hier nog steeds wennen aan de warmte. Ik zal wat jullie kant opsturen!


Ik zal na de zwemles wat foto's posten!

Groetjes van de waterkuikentjes

  • 16 April 2016 - 16:56

    Jacob :

    Hoe moet dat nu met die hondjes het is immers nooit hondeweer op Aruba!!!!!!!

  • 16 April 2016 - 18:53

    Gerda:

    oh lieverds wat gezellig om te lezen dat vrolijke koppel gezinsuitbreiding. We kunnen nu wel wat zonnewarmte gebruiken.. dus blazen maar.... lfs van mij en mn mannen

  • 16 April 2016 - 21:41

    Kyra Lisette Waterlander:

    Ik laat Dirk en de jongens blazen heb geen adem meer zo benauwde luchtwegen hihi.
    Alleen s nachts zeer af en toe hondenweer maar dan slapen ze gelukkig

  • 17 April 2016 - 07:25

    Margreet K. :

    Heimwee, erg lastig en komt met enige regelmaat terug. Maar dat heb je als je verder af zit van mensen waar je van houdt. Lang leve de technologie van tegenwoordig! Zo'n 50 jaar geleden kregen ze brieven dat is toch heel anders dan beeld en geluid.

    Mooi dat je ook daar je hobby's start Kyra, lekker ff voor jezelf en contacten maken. Vooral doen!

    Beterschap en veel liefs van jullie (schone)zus en tante ❤️

  • 17 April 2016 - 11:22

    Griet K:

    Wat akelig dat jij en Jurre nu toch een veeg van de griep krijgen( het ging jullie steeds wat voorbij) Hopelijk knappen jullie snel weer op. Waarom brulde Jurre bij het zwemmen, vond hij het eerst eng? Bij jullie is nu heel veel drukte met al die vrolijke beesten, verveling komt in jullie woordenboek niet voor.
    Heel veel sterkte daar met alles wat er op jullie pad komt. Dikke knuffel voor iedereen van Hait (pake) en mim (beppe)

  • 18 April 2016 - 10:11

    Ymte, Martina En Melle:

    super leuk hey, zou fijn zijn als jullie binnenkort echt lekker eigen huis hebben, ik ben super benieuwd!!:D leuke foto's ook. Ga je nog mee op ameland weekend dirk;)?

    Groetjes van ons

  • 18 April 2016 - 14:33

    Tia Maria:

    Mooie foto's. Geeft een goed beeld van jullie leventje daar

  • 19 April 2016 - 02:09

    Dirk:

    @Ymte: dit jaar sla ik over. 22 juli komen we weer even terug in NL. Hopelijk kan ik er volgende jaar bij zijn en combineren met een congres ;-)

  • 19 April 2016 - 02:20

    Kyra Lisette Waterlander:

    Bedankt voor de leuke lieve berichtjes! Ik heb inmiddels geen stem meer over. Erg lastig voor de klas en met skype hihi. Heb voor morgen gevraagd of een stagiaire bij mij komt helpen, dat kon gelukkig!!

    Vrijdag koningsspelen op Aruba. Ze zijn hier erg koningshuis gericht. Dus dat soort tradities gaan hier gewoon door, hoe leuk! Alleen koningsnacht zijn de kraampjes er, overdag veel te warm. Er schijnt ook een groot feest te zijn. Kijken of we oppas kunnen roggelen!!

  • 21 April 2016 - 22:32

    Marcel En Sandra:

    Hoi hoi, vervelend van de heimwee, maar goed om te lezen dat jullie er toch overheen kunnen zetten. Wat goed dat de kids zich vermaken en er twee vriendjes bij hebben. Nu nog een mooie "eigen" plekkie.

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kyra

15 februari 2016 vertrekken wij voor onbepaalde tijd naar Aruba! Dirk gaat hier als orthopedisch arts werken bij de Ortho Clinic. Wij hebben zin in het spannende maar vooral leuke nieuwe hoofdstuk in ons leven! Wij verheugen ons op een prachtig buitenleven!

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 18238

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 31 Juli 2019

Emigreren naar aruba

Landen bezocht: