Paradera - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Kyra Waterlander - WaarBenJij.nu Paradera - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Kyra Waterlander - WaarBenJij.nu

Paradera

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

12 Mei 2016 | Aruba, Oranjestad

Bedankt voor de lieve berichtjes via de blog of whatsapp!

We hebben een huis uitgekozen! We zijn druk in onderhandeling maar het lijkt de goede kant op te gaan! We kunnen het huis eerst huren tot max. een jaar. Dat voelt financieel wel even veilig.

De verkoop van ons huis was niet zo vanzelfsprekend helaas. We wisten dat we een restschuld zouden overhouden met de huidige markt en door de emigratie. Dus hadden we geïnformeerd bij de Rabobank. Geen probleem zeiden ze, kun je rustig afbetalen als je in het buitenland zit. Dirk heeft het zelfs nog een keer geverifieerd. Puntje bij paaltje paar dagen voor de officiële verkoopdatum was er paniek in de tent. oh oh uw vrouw woont en werkt ook in het buitenland eh dan mag u geen restschuld hebben want u bent geen Nederlander meer. Oftewel huisverkoop zou niet door kunnen gaan tenzij we even de restschuld aan de bank konden ophoesten. Mocht dit niet kunnen moesten we een bedrag van vierduizend nog wat aan de tegenpartij betalen als boete. Dat boete geld hebben we niet laats staan het restschuld bedrag. Maar Dirk zijn fantastische ouders hebben ons gered! De lieverds hebben een lening op hun naam afgesloten. En betalen wij het weer aan hun. Want ja dat mogen wij niet in Nederland en niet in Aruba. Op Aruba moet je eerst een paar jaar wonen. Hadden Dirk zijn ouders dit niet gedaan waren de gevolgen niet te overzien. Dan hadden we naast een flinke boete nog steeds ons huis en bijkomende kosten en was verkoop de komende jaren niet mogelijk geweest. Pfffffffff. Bedankt Rabobank voor je heerlijke communicatie!

Maar goed vandaar dat huren nu eerst wel veilig voelt. Wat een gedoe.
Het huis staat in Paradera. Dit dorp ligt net boven Oranjestad, mooi centraal en ligt op een heuvel waar het heerlijk waait. Zoals Dirk al zei is het een behoorlijk grote tuin met zwembad en een speelbos met reuze keien en bomen waar een oude boomhut staat, hoe cool! Kids en dogs kunnen zich er kostelijk vermaken. En wij slaan dit gade vanuit de hangmat of barkruk al chillend bij de bar met een 'balashi' biertje of wijntje! Goed plan toch...hé ja....wanneer er tijd voor ons overblijft haha. Wanneer ze lief met elkaar spelen en geen correctiemomentje vragen moet toch een keer lukken.

Maar zonder gekheid we hebben (als je de emigratie rompslomp buiten beschouwing houdt) meer vrije tijd en meer tijd voor de kids. Het leefritme is heel anders. Je staat een uur eerder op en je gaat een uur eerder op bed. School begint kwart voor 8. Yorian en Sylvan breng ik dus op 2 dagen alom 7.15 op hun school. Helaas zijn de boys 's weekends ook om 6:00 wakker. Maar het huis in Paradera kunnen de kamers veel donkerder gemaakt worden dat biedt perspectief! We hebben inmiddels het 5:00 wakker worden door de pups weten te verhelpen. Het was een behoorlijke zoektocht. Afgelopen weekend hebben we alle hekken hermetisch weten af te sluiten. Bloempotten, karton, stoelen, kratten, het ziet er werkelijk waar skitterend ut. Maar goed de doggies blijven in de achtertuin! De voortuin heeft namelijk brede tralie hekken waar ze met hun kleine lijfjes doorheen passen. De doggies kunnen dus buiten blijven wanneer wij werken of slapen. Hun ritme bleek echter negatief te veranderen. Ze werden eerder wakker, gingen grommend en blaffend spelen en op hun piepspeeltje bijten. De oplossing nu is om arme Sasha binnen te laten slapen die graag buiten slaapt. En Danou die graag binnen slaapt buiten te laten slapen en dit allemaal om de kleinste doerak tevreden te stellen. Sylke durft namelijk niet alleen te zijn. En nu zij samen met Danou buiten is gaat ze niet 's ochtends vroeg spelen en is ze niet meer bang. Sasha is zon makkelijk tevreden hondje die past zich wel aan. Tja ze moeten wat over hebben voor de nachtrust van hun baasjes. Ach komt hun ook weer ten goede!

Naast de korte nachtjes was het een lange week. We hadden een weekje hemelvaartvakantie. Het was loeiheet en droog en iedereen was hangerig en kon weinig van elkaar hebben. Weersverschijnsel 'El Nino' heeft ook hier zijn gevolgen. De mensen en vooral planten snakken naar regen.
De bios ging niet door. Er bleek geen leuke kinderfilm te draaien. Alleen 'junglebook'. Iemand ervaring mee? We wilden eerst maar eens beginnen met een minder spannende en getekende film...
We hebben wat leuke tripjes gemaakt maar vooral veel thuis bij het zwembad rondgehangen. De leukste trip was naar de opendag van de marine. Wij stonden net op een marineschip toen ze in de zee een achtervolging nabootsten. Wat een mooi spektakel! Verder waren er k9 politiehonden shows, helikopter bekijken, braderie en nog een andere drugsvangst. De boys keken hun ogen uit. Ik zal het filmpje op de blog zetten.

Wat fijn dat het zo heerlijk lente weer is in NL! Hopelijk maakt ook dit jaar Pinksteren er toch weer een mooi weekend van. Ze voorspellen elke keer slecht weer. Maar uiteindelijk wordt het best mooi weer. Mijn heerlijk eigenwijze ouders gaan daarom toch kamperen. Ik zal voor jullie duimen!! 21 juli komen wij weer naar NL. We komen afkoelen haha. Dus please geen hittegolf dan. Door Él Nino'verwachten ze dat Aruba voor het eerst boven de 35 gaat komen richting 38 zelfs. Hellup. Dirk moet naar 2 weken weer terug maar ik heb met de kids 18 aug pas de terugweg geboekt. Gemma reist met mij mee terug. Zij neemt de aftrap en wordt onze eerste bezoeker!! Gezellig!!
Doei allemaal ik wens jullie allemaal mooi weer en alle goeds toe!!

• 12 Mei 2016 - 16:00

Jacob Zuma De Campo:

Jaja emigreren zonder problemen kan bijna niet blijkt wel
    Mooi opgelost en gered bey the bells..
    Een bank heb je niet veel aan,behalve om op te zitten.
    Succes en het volgende probleem onder de mat vegen...

• 12 Mei 2016 - 21:22

Marian:

Jeetje wat een gedoe, fijn dat het nu opgelost is,
    Toch ook maar genieten,
    Groetjes

• 12 Mei 2016 - 21:29

Rixt:

Hoi Kyra,
    Ik lees met veel plezier jullie reisverslag. Wat een avonturen! Superleuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt!
    Groetjes Rixt

• 30 Mei 2016 - 09:28

Dagmar:

Lief nichtje, met veel plezier en bewondering (en soms verwondering haha) lezen we jullie verslagen. Gaaf hoor, zo'n avontuur. Tuurlijk komt er veel "gedoe" bij kijken maar je weet waar je het voor doet. Mooi dat jullie de kansen pakken als ze op jullie pad komen. Heel veel succes en plezier, lekker genieten van het werk en het buitenleven.
    Dikke kus Dagmar & David